A strida 5 év garanciát ad a váz anyagában és a hibás összeszerelés miatt bekövetkező károsodásra. Minden eredeti strida alkatrészre az eladástól számított egy év garanciát vállal a gyártó. Ez a jótállás a károsodott vázelemek vagy alkatrészek cseréjére vonatkozik.
Ez a jótállás több, mint a 72/2005. (IV.21) Kormányrendelettel módosított, 151/2003. (IX.22.) Kormányrendelet szerinti kötelező jótállás. A jótállás a fogyasztó törvényből eredő jogait nem érinti és nem korlátozza.
Vitás esetben a peren kívüli megállapodás elősegítése érdekében a kijelölt szervezeteken és a békéltető testületeken kívül a KERMI kft. is, mint szakvélemény kiadására alkalmas szervezet elvégzi a fogyasztói reklamációk, valamint a jogi személyek közötti műszaki reklamációk vizsgálatát, amennyiben mindkét fél írásban nyilatkozva elfogadja vitadöntőként a KERMI kft szakvéleményét. Ez a vizsgálat díjköteles. A vizsgálat díjáról előzetesen írásban tájékoztatjuk a megrendelőt. Ezek a jótállási feltételek nem vonatkoznak az egyedi gyártású vagy átalakított kerékpárokra.
FIGYELEM!
A nem megfelelő kezelés elkerülésére kezelési és használati útmutatót mellékelünk a termékhez, mely a www.strida.hu\manuals.htm oldalról is letölthető. Kérjük, hogy az abban foglaltakat tartsa, mert a használati útmutatótól eltérő használat, kezelés miatt bekövetkezett hibára, a jótállás időtartamán belül nem vállaljuk a díjmentes kijavítást, hanem annak költsége a jótállási időn belül is a vásárlót terheli. A forgalmazótól vásárláskor követelje meg a jótállási jegy megfelelő kitöltését, a vásárlás napjának pontos feltüntetését. Egyúttal ellenőrizze, hogy a kerékpár vázszáma megegyezik a jótállási jegyen feltüntetett adattal. A jótállási jegy szabálytalan kiállítása, vagy a fogyasztó részére történő átadásának elmaradása nem érinti a jótállási kötelezettségvállalás érvényességét. A jótállási jegyen történt bármilyen javítás, törlés, átítás, valótlan adatok bejegyzése a jótállási jegy érvénytelenségét okozza.
A jótállás keretén belül, a díjmentes kijavítási kötelezettségünk nem áll fenn, ha a forgalmazó, vagy a kijelölt szakszervíz bizonyítja, hogy:
- a kötelező átvizsgálásokat nem szakműhelyben, vagy az előírt időponton túl végeztette el
- a meghibásodást rendeltetéstől eltérő használat, ütközés, baleset, túlterhelés okozta
- a kerékpárral versenyen vettek részt
- a gyáritól eltérő kiegészítő szerelvényeket alkalmaztak, és azok meghibásodást okoztak
- nem tartotta be a kezelési útmutató előírásait, nem megfelelő kenőanyagot használt
- a kerékpárt szakszerűtlenül javították
-a meghibásodást szakszerűtlen tárolás, elemi kár okozta
-a termék gyártási száma nem egyezik meg a jótállási jegyen lévő számmal
-a meghibásodást a karbantartás elmulasztása, vagy nem megfelelő technológiával alkalmazott ápoló anyag használata okozta
- a kerékpárt kölcsönzési vagy egyéb iparszrű céllal üzemeltették, vagy azzal oktaást végeztek
- Nem vállaljuk továbbá a díjmentes kijavítást a jótállás időtartamán belül természetes elhasználódás miatt elkopott alkatrészekre, valamint a kerékpár azon káraira, amelyeket külső mechanikai vagy vegyi hatások okoztak (savas eső, egyéb légköri szennyeződés, állati és növényi anyagok stb.).
|